یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
مصطفی کوهی

حوزه/ حجت‌الاسلام کوهی گفت: رژیم صهیونیستی بعد از طوفان‌الاقصی در این یک سال اخیر با وجود همه تزریق‌های مصنوعی اروپا و غرب، بدترین وضعیت انسانی، اقتصادی و امنیتی را می‌گذراند.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان تکاب که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن‌کریم حدود ۱۰ مرتبه توصیف «عالم الغیب و الشهادة» در مورد حق تعالی آمده است، علاوه‌بر آن سه مرتبه هم «عالم‌الغیب» و یا «عالم غیب السموات» به‌کار رفته و بر ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺗﻜﻴﻪ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﻏﻴﺐ ﻭ ﺷﻬﻮﺩ ﺩﺭ ﭘﻴﺸﮕﺎﻩ ﺧﺪﺍ ﺭﻭﺷﻦ ﺍﺳﺖ.

امام جمعه تکاب به لزوم برنامه‌ریزی برای داشتن فرزندان زیاد در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: از نگاه قرآن کریم و امامان معصوم علیهم السلام داشتن فرزند زیاد یک ارزش است و فرزند صالح از نعمات الهی و مایه خیر و برکت در دنیا و آخرت است و از طرف دیگر، عقیم سازی و سقط جنین امری ناشایست و به عنوان یک فعل حرام تلقی می‌شود.

وی افزود: در دهه ۶۰ هجری شمسی رئیس بانک جهانی اعطای کلیه وام‌های بین المللی را مشروط به کنترل جمعیت قرار داده بود و ایران نیز با دریافت وامی در حدود ۲.۵ میلیارد دلار، متعهد شد تا از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۰ نرخ باروری را از ۶.۴ به ۴ و نرخ رشد جمعیت را نیز از ۳.۴ به ۲.۳ برساند که متاسفانه تا سال ۱۳۷۲ این خواسته محقق شد و مسیر اشتباه ۲۲ ساله در ۴ سال طی گردید.

حجت‌الاسلام کوهی خاطرنشان کرد: کشور ایران با سقوط میانگین تعداد فرزندان به ازای هر زن از ۶.۵ فرزند به ازای هر زن در سال ۱۳۶۵ به ۱.۶ فرزند به ازای هر زن در سال ۱۳۹۵ رسید و این سریع‌ترین آمار کاهش باروری در تاریخ بشریت بود که ایران مسیر ۱۵۰ ساله اروپا را طی ۳۰ سال پیمود.

وی اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد سالانه بیش از ۵۰۰ هزار سقط جنین رخ می‌دهد که ۹۳ درصد آن در بستر خانواده و با رضایت اتفاق می‌افتد، خدای بزرگ می‌فرماید، فرزندان خود را از فقر نکشید، ما به شما رزق می‌دهیم، اگر کسی مرتکب سقط جنین شود از نظر قرآن "قاتل" است.

امام جمعه تکاب اضافه کرد: متاسفانه امروزه برخی از داروخانه‌ها داروهای سقط جنین را می‌فروشند، هنوز هم ماماهایی که کارشان سقط جنین است به راحتی در شهرها فعال هستند و برخورد جدی هم با آنها نمی‌شود.

وی در ادامه به یک‌سالگی طوفان‌الاقصی اشاره کرد و یادآور شد: یک سال از عملیات محیرالعقول طوفان الاقصی گذشته و تلاش‌های رژیم صهیونیستی با استفاده از همه ظرفیت امپراتوری رسانه‌ای غرب برای جابه‌جایی برنده و بازنده بی‌حاصل بوده و عملاً به در بسته خورده و نتیجه عکس داده است.

حجت الاسلام کوهی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در اوج عصبانیت و وحشی‌گری هر روز برای خروج از تله محور مقاومت، دیوانه‌وار مناطق مسکونی را در غزه، بیروت و دمشق بمباران می‌کند، اما نه تنها نمی‌تواند راهی برای فرار از تله شکست پیدا کند، بلکه هر روز بر موج نفرت افکار عمومی جهان علیه رژیم سفاک و اشغالگر افزوده می‌شود و آثار ناشی از مرگ انتظاری را تجربه می‌کند.

وی ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی وضعیت مقاومت فلسطین را از حالت پدافند و دفاع به میدان آفند و حمله تغییر داد و این تغییر وضعیت به معنی زیر پا گذاشتن تمام خطوط قرمز اشغالگران صهیونیست و زیر پا گذاشتن دکترین چهار وجهی بن گوریون و آغازی بر پایان عمر رژیم اشغالگر است.

امام جمعه تکاب تاکید کرد: طوفان الاقصی و مقاومت یک‌ساله‌ غزّه و لبنان، شجره خبیثه رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهم‌ترین دغدغه‌اش، حفظ موجودیّت خود است، یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سال‌های اوّل ولادت نحس‌اش داشت، این بدین معنی است که مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته رژیم صهیونی را هفتاد سال به عقب برگرداند.

وی عنوان کرد: عملیات طوفان الاقصی سه شکست مهم برای صهیونیست‌ها داشت، اولا جنگ «فلسطینی/اسرائیلی» به جنگ چندجبهه‌ای محور مقاومت با صهیونیست‌ها تبدیل شد، ثانیا تلفات بسیار سنگین و بی‌سابقه انسانی، نظامی، امنیتی و مالی را اشغال‌گران در طول ۷۵ سال گذشته متحمل شدند و اقتصادشان در حال فروپاشی است و ثالثا بحران‌های روحی، روانی و امنیتی در بین ساکنان سرزمین‌های اشغالی را شاهد هستیم و هر روز نیز در حال افزایش است، مردم سرزمین‌های اشغالی هر روز منتظر مرگ هستند و رژیم صهیونیستی چاره‌ای جز پایان دادن به موجودیت خود ندارد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha